Ett seriöst pip på hjälp

Ok, vet att det inte är så värst många som tar det jag skriver på fullt allvar. Detta är mellan varven svårt, det inser jag till fullo, då jag själv inte heller inte gör det. Men denna gång är jag dock fullt allvarlig.
     Som jag tidigare nämt i förbifarten har jag problem med min axel. Den lever sitt eget liv, eftersom det for illa när det var upp till mig att sköta om den. 
     Hur som helst, det jag vill ha hjälp med är om det råkar finnas någon som har koll på hur det är med rätt till operation för min del. För att göra denna uppgift lättast möjlig för dig, så finns det några faktorer som spelar in:
     1) Jag fick en remiss för ca 3 år sedan, men valde då att åka till Norge och jobba istället. Idiotiskt kan tyckas, men så blev det och det är inget att hänga läpp över nu. 
     2) Jag är i detta nu oförsäkrad. Helt och hållet. Även detta helt idiotiskt, jag vet. Men där är det ändring på G. Men spelar det någon roll, iom att vi lever i det välfärdssamhälle som vi nu faktiskt gör.

Eeh, ja. Det var väl allt som jag hade att be om. Är relativt övertygad om att fler frågor kommer uppstå, OM det nu kommer några svar. Men det tar vi då.

Ha d gött!

Kommentarer
Postat av: anna

hmm borde inte alla få hjälp? så länge man är svensk medborgare och bor i sverige? man kan nog få hjälp annars också. gå till vårdcentralen först o fråga dem.

2008-04-09 @ 19:39:05
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: Maria

Du skriver ju så bra. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med axelproblemet. Du får ringa runt och kolla läget

2008-04-09 @ 23:14:47
URL: http://honungsbullen.blogg.se
Postat av: Honung

Mmmm, jag hajjar!

2008-04-09 @ 23:34:00
URL: http://honungsbullen.blogg.se
Postat av: Lenny

Nu lever vi ju inte i Staterna. Så du tar helt enkelt din otäcka lilla axel och beger dig till vårdcentralen. Sedan får du en remiss och om 17 år är du välkommen till USÖ för operation.
Har inget med någon försäkring att göra. Däremot när jag tänder eld på din lya imorgonkväll så kommer du inte få ut några pengar, för att du inte har någon försäkring på din lya. Men det är ju ditt problem :)

2008-04-10 @ 09:36:25
Postat av: Maria

Tackar ödmjukast för Sisu-priset =)
Du ligger väl rätt bra till för det också med din axel som du ändå verkar klara rätt bra?! Gå till vårdcentral och hoppas på det bästa, är mitt tips (Det största problemet är väl snarare att lyckas komma fram i telefonkö). Kram o lycka till!!

2008-04-10 @ 11:16:55
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: pelle

tack alla för visad omtanke för min axel. nog för att den e helt dum i huvet, men även dumma ting behöver omtanke. *axeln vinkar*

Lenny: hahaha! 17 år? jaja, jag har ju inget bättre för mig. slår ihjäl tid (& kroppsdelar i mittregionen av min kropp), så d kan jag väl fortsätta med lugnan ro medan jag väntar...jasså? fjutta på mitt place säger du? så du e fullt allvarlig när du menar att du vill ha min mor på halsen? för du vet att hon kommer hunt you down om du gör hennes egen lilla "belle i dooan" illa. jaja, d e ju ditt problem :P

Maria: så lite så. se bara till att ha priset på fullt synlig plats, detta för att boosta andra att följa i ditt spår & på så sätt försöka göra sig nominerade till d otroligt vackra priset även de. :D

2008-04-10 @ 11:57:37
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: anna

jag vill också ha sisupris! jag har ju äkta finsk sisu!

2008-04-10 @ 12:16:19
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: pelle

anna: d delas inte hur ut som helst. man måste göra sig förtjänt av den & d räcker inte me att enbart va finne. nog för att vi e guds gåva till mänskligheten (nåja), men i detta fall krävs d lite jävlar anamma i vardagaen för att priset ska tilldelas :)

2008-04-10 @ 12:36:41
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0