Opolitiskt korrekt

Idag är jag något mer vid i min syn på världen än andra dagar. Idag har jag nämligen infört en FN-dag för mig själv, för att på så vis öka förståelsen för rasrelaterade frågor, så som t.ex det oerhört viktiga faktum att negerbollar är jävligt goda och att de utan förevändning ska fortsätta kallas negerbollar. Detta har inte ett skvatt med rasism att göra, utan i mitt tycke ett rätt sunt förhållningssätt till vad det är som är värt att lägga sin tid och möda på att förändra.
     För en människas rashat gör sig i varken bättre eller i sämre dager om vi fortsätter njuta av dessa sockerbomber under det namn de blivit kända.
     Sen att vissa mindre begåvade lallare (rasister) är så begränsade i sin livssyn och med sin trångsynthet gör världen till en osäkrare och ogästvänligare plats, är ju att beklaga och ska i all sin vidrighet bekämpas.

Men nog om detta. Det finns trevligare saker att ta itu med en stor FN-dag som denna. Förslagsvis att slänga sig med lite utländska. Jag, t.ex, ska idag tilltalas El Patrasko och inget annat. Detta för att föra tankarna till stackarna i Mexico som måste vallfärda på gott och ont till USA för att få en tillstymmelse till ett drägligt liv.
     Och skulle vi mot all förmodan stöta ihop på ett fält nånstans, så skulle jag uppskatta om du framförde en soldans eller något i den stilen, både för att säkerställa denna sommars solgass och för att hedra minnet av de gamla idianerna, som Nybyggarna rövknullade och nästan utrotade från jorden yta. Stackars indianer....

Annars är Indier ett skönt folkslag. De pratar rolig engelska och vickar störtskönt på huvet när de gillar nån. Asball! Sen att Indien är kärlekens och respektens vagga, finns det väl vissa som vill tvista om. Gör inte detta med mig, för då sänker jag dig med en rak höger. You dig?? Men deras Bollywoodfilmer skulle jag klara mig utan...

Kina då? Det har ju varit mycket snack om denna kära kommunistdiktatur den senaste tiden. Och inte nog med att det snart är OS där borta, svenska pop/rockband ska visst dit på export, med lirare som Mando Diao och Maja Hirasawa i spetsen.
     Hörde en intervju med snubben som håller i det hela och på frågan om de skulle göra någon typ av protest eller aktion mot Kinas brott mot de mänskliga rättigheterna, svarade han att det var nåt som de överhuvudtaget inte diskuterat eller funderat kring. Klart som fan han svarar så. Med en befolkningsmängd på ca 1,3 MILJARDER (!!!)människor, så är ju marknaden sjukt stor. Så även om det bara är en obskyr liten klick kineser som gillar ditt verk, så kan du ju garva hela vägen till banken ändå. 
    Så jag skulle nog önskat mig ett något bättre svar och tillika lite mer ansvar från våra svenska artister....

Nåja, nu ska jag lära mig lite spanska, tänkte jag...

Må väl, compadres!

Kommentarer
Postat av: anna

Hola amigo! Como estas? Yo quiero una bocadillo con leche porfavor.

2008-04-06 @ 19:59:08
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: pelle

anna: eeeyyyy! tror du jag e chuck norris på språk, lr? men; muy bien! muchas grazias de complemento con cinco cervezas, porrfarbror :)

2008-04-07 @ 23:22:48
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: anna

hahah! jag skrev typ hej, hur mår du? jag vill ha en smörgås och mjölk haha!

2008-04-08 @ 04:38:30
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: pelle

hehe jaja, jag hade ju rätt på d första iaf :) resten va ju flum

2008-04-08 @ 12:41:04
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Anna

Hola! Tengo un perro negro y un cavallo rojas.

Y tu?

Fan vad jag kan!!

2008-04-09 @ 09:29:41
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: pelle

Anna: jisses, nu blir d hårdpluggande så jag kan svara & behålla hedern någorlunda intakt...

2008-04-09 @ 14:17:30
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Maria

Spanska alltså? Själv kan jag inte spanska, men har en hemmagjord variant. Funkar bergssäkert på mexikaner. Du är så jävla bra!

2008-04-09 @ 22:38:53
URL: http://honungsbullen.blogg.se
Postat av: pelle

Maria: d e den jag oxå kör på, den hammgjorda asså ;)

2008-04-09 @ 23:02:34
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0