Samhällets hyckleri

Hmm. Jag blir förbannad. Hyckleriet i samhället upphör aldrig att förvåna mig. Och som så ofta, så bygger detta hyckleri på okunskap och traditioner. På nåt vänster verkar dessa saker allt som oftast sitta ihop. Vad jag svamlar om? Jo, droger visavi alkohol. Eller, det är ju inte rätt benämning, för alkohol är ju en drog det också. Men för att göra det lättförståeligt, så kör vi vidare med dessa 2 benämningar, ok?
    
Alkohol är mer skadligt för din kropp och ditt psyke än vad sk. droger är. Och nej, jag snackar i detta fall inte om t.ex. heroin som många kommer dragandes med för att slå min tes i spillror. Om man ska jämföra heroin med något i alkoholväg, så blir det nåt i klass med läkarsprit med en alkoholhalt på 96%. Jag syftar mer på sk "lättare droger", så som marijuana och haschisch. Men även psykadelia, dvs LSD och svamp. Nu brukar folk säga: "Äh, vad snackar du om? LSD är ju livsfarligt! Det har man hört om folk som hoppat från tak och sånt." Ja, det stämmer att att under 60-talet när drogen var ny och inte särskilt bearbetad så blev det lite för mycket av det goda. Men i dagens trippar finns inte den mängden, inte ens i närheten. Och jag menar på ett användande som kan klassas som ett bruk, istället för missbruk, ok? Sen att du kanske inte ska ha världens svagaste psyke när du stoppar i dig såna grejer och förslagsvis har en guide med dig första gångerna är ju bara att föreslå.

Ta nu inte detta som ett försvarstal för droger. Det är inte det som är pudelns kärna i sammanhanget. Utan jag vill bara belysa det faktum att vi istället för att svälja allt vi får lära oss av "de äldre" är sanning och inget annat än sanning, så kanske vi ska ta reda på saker och ting. Ifrågasätt, ifrågasätt och sen när du är klar med det, då gör du det igen! Det är enda sättet att bli av med hyckleriet i samhället. 

Puss på Er!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför fortsätter folk att jämföra droger ocvh alkohol? Du lägger iallafall upp det som ett försvarstal, bara för att alkohol är farligare för kroppen betyder inte det att droger inte är det vilka många som använder detta argument vill få det att låta som. Du kommer aldrig kunna förbjuda alkohol eftersom det har funnits så länge, nånstans runt 7000 år och är socialt accepterat. Jag har inger emot att legalisera marijuana eller hasch men om ni som verkar vilja få det legalt vill ha det måste ni sluta använda alkohol som en ursäkt för det alla har hört det argumentet kom på något nytt.

2008-04-28 @ 16:41:53
Postat av: anna

Vad är det där för konstig filur? Pelle har väl inte sagt ngt om att förbjuda alkohol eller legalisera droger?

Som jag förstod det så uppmanar Pelle oss att ifrågasätta det som man exempelvis, sen man är liten jämt har fått höra och ska tro på.

2008-04-28 @ 17:20:12
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: pelle

*applåderar anna som fattade vad jag dillade om*

2008-04-28 @ 21:43:51
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: pelle

hörrödu, anonyme stackare: om du läste det jag skriver istället för att dra dina egna förhastade slutsatser om vad det är jag menar, så kanske du skulle inse att inget ska förbjudas tillika inget ska legaliseras. det handlar helt enkelt om att ifrågasätta de normer och traditioner vi blir itutade sen barnsben. sen att alkoholen faktiskt är betydligt mer skadlig på en jävla massa vis än just marijuana och hasch, (som du själv så fint påpekade) är ju inte något jag kan göra något åt. nåja, om du har nåt mer att komma med, så varför inte skriva ditt namn? anonymitet är jävligt bull...

2008-04-28 @ 21:53:45
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0