Tina Turners och alkoholångor

Japp, då var man tillbaka i härliga, underbara och inte så jävla knasiga Örebro som jag förr trott. För efter min tripp till Falun, har jag insett att gräset trots allt inte är grönare på andra sidan. Eller, jo, kanske något. Falun har ju faktiskt en individ som knäcker det mesta. Individens namn är Emelie och hon är en jävligt intressant "sak". Varför benämner jag henne vid sådana ordalag? För att jag inte har intelligens nog att luska ut vad det egentligen är hon besitter. Något skumt är det i alla fall.

Men förutom nämnda individ, så finns det en del knasbollar och original i Falun. T.ex. Tina Turner. Vi såg, med våra egna ögon, en dansande, glad och förvisso jävligt sliten Tina Turner slira runt på Harry´s. Det var kul.
     Nåt som var ännu roligare var Disco Kjell. Ni som är bekanta med humorprogrammet  "100 Höjdare" på Kanal 5 kommer säkert ihåg denna stjärna. Han förgyllde dansgolvet med sina ständiga byten av kläder och sina "knäryck". En kung bland ett annars skralt utbud av kungligheter.

Ska väl tilläggas att vi söp som ena riktiga svampar och därmed blev vi skaaaapligt runda under fötterna. Inte så lite bakfylleångor som fyllde stackars Emelies kvart. Tar väl ett halvår för henne att vädra ut den skiten. Sanering ligger väl inte så långt utanför ramen rörande åtgärder.....

Nåja, tillbaks i Öret såg jag faktiskt nåt lite semiskumt. På bussen hem till ghettot såg jag en man och hans kvinna stiga på bussen med barnvagn. Kvinnan går iväg för att dra kortet i automaten och vid återkomst vid mannens sida, så håller hon upp kortet, han håvar fram en sprayflaska med någon form av antiseptiskt medel, sprayar kortet, hon torkar av det med en trasa som hon fingrat upp ur ena fickan och ger kortet till snubben som stoppar ner det i en plastficka.
     Tjaa, lite bacillskräck kan jag väl ana. Men då verkar det jävligt ologiskt att de står och håller i stångarna på bussen och får ännu mer baskilusker på sig än vad ett litet kort får på sig i en jävla automat. 
     Värt att nämnas är att snubben hade knallrosa hår och en jävligt skum röd kavaj i något filtaktigt tyg. Star Quality på den utstyrseln...

Jaja, vid hemkomst kände jag mig stadspatriotisk. Antar att detta uttryck inte existerar, men sånt har ju aldrig hindrat mig från att använda mig av dem. Hur som helst blev jag kär i slottet. Det är fint, det. Så här har ni en bild på Örebros stolthet. Håll tillgodo!! 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Falun är inte som alla andra städer...Men vad hade du förväntat dig av en stad som fostrat mig o mli?

Ni har ju Cowboyen, vi har Tina Turner, kanske ska vi fixa en date för dem. Sedan kan de få representera unionen Falun-Örebro i alla officiella sammanhang

2008-04-28 @ 08:39:17
Postat av: pelle

Lotta: haha jag böjer mig för överheten. mot såna resonemang finns det väl knappast nåt för mig att replikera med? nä, eeeexakt... ;)

2008-04-28 @ 09:10:09
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Mli

Du och Disco Kjell hade ju riktigt kul ihop. Var ett rent helvete o få dig från dansgolvet, men det har du väl glömt? Det var roligast när ni dansade jitterbugg på bardisken iaf. Den synen kommer jag sent att glömma;)

2008-04-28 @ 10:36:12
Postat av: pelle

Mli: vafan!!?? nog för att jag svängde mina lurviga, men jitterbugg? på bardisken?? du har just gjort dig förtjänt av en massiv dos whoopass...

2008-04-28 @ 10:40:46
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Maria

Ha, ha ja nu är det konstaterat... Man kan ha roligt överallt så länge promille halten överstiger dreggelfylla. Kul att ni hittade till Harrys och att ni fick träffa disco Kjell. Synd att ni missade disco Maria som vid 29 års ålder lyckades skrikgrina på fyllan och ge ett nytt lyft åt tonårsångesten... Vi måste träffas nån gång pelle så jag vet vem som gungar Emelies värld. Ha det så länge.

2008-04-28 @ 18:41:08
Postat av: pelle

Maria: haha det grinet skulle jag verkligen viljat bevittnat! lr kanske inte, heh..klart vi ska ses! säg åt emlan att styra upp det hela :D

2008-04-28 @ 22:00:13
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0