Trappgymnastik (Del 2)

Kom just på att för ca. 2 år sen var jag på besök hos min kära syster. Som de sanna finnar vi är, så söp vi till rätt ordentligt och hade det väldigt trevligt.
    Men återigen skedde det som så ofta sker när Pelle är i högform; olyckan infinner sig. Halkade nämligen till i hennes trapp och slog i golvet riktigt rejält. Förutom några blåmärken och skallebank, så lyckades jag även med bedriften att slå axeln ur led.
    Syrran fick föra ett skapligt förvirrat samtal med 112 och försöka förklara i fylledimman vad som inträffat. Efter ca 20 minuter (tror jag) kom iaf en ambulans för att köra mig till sjukan. Trevligt slut på den kvällen....

En annan gång, en midsommarafton för något år sen, då jag även träffade Oggy för första gången, fjantade vi omkring och körde lite Jackass-stunts.
     Pelle, sin vana trogen, får den briljanat idéen att hoppa från Oggys föräldrars altantak ner i buskarna. Till jublet från vänner utför han stunten och vad inträffar? Jo, han slår axeln ur led.
    Efter några tappra försök, av bl.a Oggy, att dra rätt axeln, så fick det helt enkelt bli en trevlig liten bussresa till sjukan. Tack Uffe för sällskapet!

Kommentarer
Postat av: anna

haha och när du inte gör detta spiller du kaffe och halkar hemma i lägenheten. Det finns bara en lösning: du måste skaffa nya strumpor! Såna som finns på dagis, med halkskydd! HAHA!

2008-04-05 @ 16:04:57
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: Oggy

Hahaha! Jag minns det så väl! Så otroligt roligt hahaha. Garvar mig dubbelvikt här åt minnet.

*brak*
"AJ! Ouch!"
"Pelle, gick det bra?"
*tystnad*

2008-04-06 @ 11:34:19
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: pelle

anna: lätt! sockiplast till folket!

Oggy: ja, shit vilket midsommarfirande :)

2008-04-06 @ 13:31:42
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0