Veckodagar och Tonåringar

Jag och Veronika Maggio har visst nåt gemensamt. Vi har båda mödrar som refererat oss till veckodagar och därigenom gett oss beskrivningar. Se bara!

Maggio: "Föddes en lördag, så mamma kallar mig för discotjej."

Pelle: "Föddes en tisdag & morsan kallar mig för idiot."

                                                        **************************************************

På väg till jobbet igår var det en tjej i yngre tonåren som satt på bussen och talade i nallen. Hon blajjade högt och tydligt och med en ton av att hon försökte göra sig cool inför den hon nu pratatade med. Hon snackade om att hon varit så jävla full i helgen och slagits med den och den och att flera killar hade stött på henne.
    Döm av min förvåning när en telefon plötsligt började ringa bakom min rygg på skapligt hög volym. Vi var 3 stycken som satt i den delen av bussen, varav en snubbe i min ålder som satt på min motsatta sida och tjejen belägen någon rad bakom oss.
    Jag och nämnda kille tittade på varann, vände sedan våra blickar mot den stackars saten bakom oss. Ett illrött ansikte mötte oss och svarade i luren:
    "Eeeh, hej mamma. Eeeh, näe jag gör ingenting. Jag är på väg hem..."
    Resten av samtalet har jag ingen aning om, för jag och snubben brast ut i ett gapskratt utan dess like!

Bevare mig för tonåringar............

Kommentarer
Postat av: frida

haha kul historia, synd att ungdomar nuförtiden ahr sådnat behov av att hävda sig, synas och höras så de hoppas på att folk i deras egna ålder blir imponerade av deras bravader PATETISKT!

2008-04-03 @ 14:39:24
URL: http://jagskataminboll.blogg.se
Postat av: pelle

frida: kunde inte sagt det bättre själv :)

2008-04-03 @ 14:41:52
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Oggy

HAHAHAHA! Fyfan vad kul! Jag önskar jag kunde suttit bredvid dig, min vän. Vilket kaos vi skulle kunna styrt upp.

2008-04-03 @ 18:26:23
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: anna

hahaha! där skulle man varit. det där är såna vardagliga situationer man skulle kunna döda för att gå igenom!

2008-04-03 @ 19:26:37
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: Lenny

Pelle: "Föddes en tisdag & morsan kallar mig för idiot."

Haha. Pure comedy

2008-04-05 @ 13:32:36
Postat av: pelle

Lenny: kommande från dig tar jag d som en massiv kompimang :)

2008-04-06 @ 23:34:13
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0