All världens mat

Finsmakare och andra gourmander brukar i andra länder göra nåt som vi i vårat kära avlånga land ser på med rätt blida ögon. Varför kan jag inte riktigt förstå.
     För vad det de facto handlar om är ju mat och då vi normala individer (vegetarianer icke inräknade) gluffsar i oss än det ena köttstycket och än den andra fläskkotletten, så oj:ar vi oss över att andra människor tar sig en tugga hund, lr slickar fingrarna efter ett härligt mål aphjärna.
     Det är väl i ärlighetens namn ingen större skillnad mot när vi släpper ur oss mättnadsrapar efter en portion grisarsel, eller varför inte när vi belåtna smackar gött efter en kebabtallrik? Äkta kebab är ju för bövelen gjort på lammkött! Tänk dig, ett litet jävla oskyldigt lamm!

Hmm, nu är det ju vid närmare eftertanke inte bara folk i andra länder som är dumma i huvet tillika bär på idiotiska smaklökar. Nä, jag ska fan bli vegan. Bara äta gräs hela dagarna. Kalla mig Kalle-Kanin hädanefter...

HEJ!

Kommentarer
Postat av: Oggy

Kött är gött!

2008-06-10 @ 12:05:18
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Honung

Gräsätar-Kalle Kanin alltså? Hellre äter jag aphjärna än blir vegan... Faktiskt.

2008-06-10 @ 18:08:55
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0