Hjärtesorg

Mellan varven sker saker i våra liv som får oss att kasta in handduken. Vi blir sårade, vi blir förbisedda, folk vi älskar hamnar i trångmål. Det vi i dessa tillfällen måste ha i bakhuvuvdet är att skit drabbar alla. Och skit drabbar oss alla för att vi måste ta lärdom. Kanske inte lika mycket att "ok, detta ska jag aldrig göra om", nog för att det är en bra linje att gå efter. Men ibland måste "misstag" ske fler än 1 gång för att vi ska fatta.

Nej det jag menar är att vi får uppleva skit, för att vi på så sätt lättare ska kunna definiera oss själva och vad det är vi tycker är vackert, vad det är vi uppskattar, vad vi älskar, båda hos oss själva och i vår omgivning.

det jag har lärt mig under årens lopp är att helt enkelt anamma sorgen när den slår dig som en murbräcka i hjärtat. Försök sedan analysera vad som inträffat, för när du känner att du fått lite koll på situationen, då börjar så sakteliga svaren utkristalliseras i ditt inre och snart vet du vad som behöver göras för att bli kvitt sorgen. Kom dock ihåg att du behöver en stor portion självkännedom och en minst lika stor porion öppet sinne rörande dina egna fel och brister i det som tär på dig.

Lita på mina ord i det som du nyss läst, för jag har fått min beskärda del av hjärtesorg....

Må väl!! 

Kommentarer
Postat av: Headbang

Vackert inlägg. (:

Som du säger, så är det viktigt att, sakta men säkert, känna efter och fråga sig själv: vad har hänt egentligen? varför känner jag så?

Det är liksom viktigt att reflektera för att sedan uppskatta och komma i underfund med sig själv, sina känslor osv (:

Ha det bäst pelle! PEACE my friend!

2008-03-10 @ 14:53:13
URL: http://headbang.webblogg.se
Postat av: pelle

yes! låt aldrig sorgen bli din följeslagare under för lång tid..

fridens liljor till dig oxå, amigo :)

2008-03-10 @ 15:08:46
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Maria

Du är klok du!! Fint skrivet.

2008-03-10 @ 21:57:48
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: pelle

klok? njaaa, nu ska va inte överdriva d hela..men tack för komplimangen, d kan man ju aldrig få nog utav :)

2008-03-10 @ 22:10:25
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Mellie

Åh fint & klokt.. & lite sorligt med. Låt dig inte bli skrämd på vägen bara, även hjärtesorg är en overkomlig plåga! Må du finna frid i fina hjärtat!

2008-03-14 @ 16:25:42
Postat av: Mellie

(Jajaja jag veeet att jag stavade fel, sorgligt ska det stå. Men jag liksom du snubblar över bokstäverna i min iver att skriva.. plus att jag känner en ständig stress över mina grannar... du veet, de men tänderna, reklambladen & snoriga kjolarna)

2008-03-14 @ 16:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0