Minnesvärda Tunes

Tack vare en viss dam som lagt upp en grymt schysst låt på sin bloggsida, så började Yours Truly`s minnesbanker att jobba för högvarv. Så nedan har jag listat några av de låtar som betytt mycket för mig under åren som passerat och jag har även bjuckat på en kort kommentar rörande varje liten musikalisk bit. Detta ger dig en inte så liten inblick i Pelles depraverade skalle. Mycket nöje!

* Jeff Buckley - Grace och Hallelujah (Jag och bästa polar`n vid denna tid låg vakna nätterna igenom och filosoferade till tonerna av dessa mästerverk)

* Sinead O´Connor - Nothing Compares To You (Den obesvarade kärleken fick för mig här ett ansikte. Eller åtminstone ett soundtrack)

* Dr Alban - It´s My Life (Hatar att erkänna det, men Tandläkar`n har satt sina spår i mitt liv. Av nån outgrundlig anledning dunkade denna eurodiscomardröm i högtalarna varje dag när jag och kompisen svängde in på skolparkeringen sista året i gymnasiet)

* Oasis - Wonderwall (Vet inte hur många minnen jag har till denna låt. Iofs, skulle kunna skriva ner hela plattan, för den sommaren (& flertalet somrar därefter) var magisk. Får fortfarande gåshud när jag hör den)

* Astral Projection - Mahadeva och MWNN - Sugerrush (Det var till tonerna av dessa storheter inom trancemusiken som mitt technoöra började formas)

Jaja, det får räcka för denna gång. Nu blir det krubb!

Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Och vem är damen då!? Va? Va? Va? Jo jaaaag! =))

2008-03-19 @ 15:42:43
URL: http://annaeleonora.blogg.se
Postat av: pelle

hahahahaa! ja, det var ingen mindre än DU :)

2008-03-19 @ 19:55:48
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Marianne

Its my life chalala.. haha, bästa låten!

2008-03-20 @ 09:02:32
URL: http://mielleux.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0