Nocturnal Thoughts

Du som är begåvad med en någorlunda utvecklad talang för analysering lade nog märke till att jag gav vissa små "hints" om min person i detta bloggandes jungfrufärd. Så, vad fick vi lära oss då? Jo; Pelle röker, han föredrar kaffe på morgonen istället för juice, han är en "man of action" och han älskar musik.

Sen fanns det ju vissa andra grejer värda att nämna, t.ex. att han återigen fastnat för sin vän "sjuksköterskan". Vare sig det är ett mindre smart drag, eller bara rent ut idiotiskt att nämna detta faktum i en blogg, framgår än så länge inte av historien...

Buddhismen verkar, enligt min enkla mening, den religion som kan föra mänskligheten framåt på det fredligaste och mest givande sättet. Givande på så sätt att det den "kräver" av oss människor är att vi ska följa 8 relativt enkla steg (Den Gyllene Medelvägen), för att nå frid och upplysning. Sen att Buddhismen från början, och ej heller idag, egentligen är någon religion, är inget som åtminstone jag sätter på minuskontot. Ingen religion i den bemärkelsen att det finns några/någon "gud" att dyrka. Guden inom Buddhismen är du och den är jag. Inte helt fel att kunna dyrka sig själv, om det nu är nån som har en sån fetisch...

Nåja, idag blev det iaf klart att The PELALI Party Tour 2008 blir av! Polarn har fixat bil och han har fixat körkort. Jag har fixat T-shirts. Fair trade, om du frågar mig :)

Btw, proppen släppte helt och jag blev varken döv eller stirrig.

Må väl!!


Kommentarer
Postat av: Oggy

Jag vill med på Party-tour!

2008-03-06 @ 13:21:06
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: pellepatrask

hehe...in that case you have a WHOLE lot of asskissing to do ;)

2008-03-06 @ 14:41:37
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Oggy

Bring it! I can lick it!

2008-03-06 @ 15:34:58
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: pellepatrask

fuck...d va ju fel person att säga d till... :P

2008-03-06 @ 15:41:11
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0