Referat

Då har man en fotbollsmatch till i ryggen. Går väl inte till historien som min bästa insats på pitchen.

Började med att jag fick ställa mig i mål, av den självklara anledningen att jag hade svart t-shirt, medan resten av dårarna hade vita matchtröjor. Att jag däremot påpekade att jag aldrig stått i mål, att jag var minst av allihopa och att jag till råga på allt är skotträdd hjälpte ju föga. Så, målvaktare jag blev.
     Min insats får väl passera under godkänd. Fyra farligheter, 1 mål insläppt. Kan jag leva med. Sepciellt då målet var en kanon från 3-4 meters håll och den strök min skalp. Kanske hade hjälpt om jag stått kvar, men jag slängde mig, hähä.

Andra halvlek tog jag min rättmätiga plats som fältherre och spelfördelare på mittfältet. Jag passade hit, jag passade dit. Jag dribblade en, jag dribblade en annan. Lite dåligt med avslut dock från min sida, endast ett skott från distans som gick nån meter utanför. Men jag visade att jag fortfarande har löd i dojan. Avslutade matchen med att smeka fram en macka till forward som bara hade att peta trasan i mål. Han behövde dock 3 försök innan han kunde snubbla in den. Ger mig själv godkänt även denna halvlek. Med plus i kanten, hähä.

Summa sumarum: Jag är inte i närheten av min nu svunna standard, men känslan fanns där, om än i något begränsad form. Och jag måste verkligen börja motionera. Är man helt död efter 20 minuter, så är det banne mig dags att få tummen ur röva.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0